Warning: Undefined array key "social_network" in /var/www/html/app/web/wp-content/themes/Divi/includes/builder/module/settings/migration/SocialMediaFollowNetworkTwitterToX.php on line 69 Bijbelstudie en Uitleg - Romeinen 5:5-11 Meer vrucht van geloof

Romeinen 5:5-11 Meer vrucht van geloof

Romeinen 5:5-11 Meer vrucht van geloof

We pakken de studie vanochtend op in Romeinen 5; we gaan verder waar we vorige week gebleven waren, namelijk het kijken naar vrucht van geloof. Vorige week hebben we de volgende vruchten van geloof gezien: 1) vrede bij God (v1), 2) toegang tot genade (v2), 3) hoop op Gods heerlijkheid (v2),  4a) roemen in verdrukking (v3), 4b)volharding door verdrukking (v3), 4c) ondervinding/ervaring door verdrukking (v4) en 4d) hoop door verdrukking (v4).

De lijst houdt hier echter niet op, God blijft maar geven; bij God is er altijd meer, vanochtend gaan we kijken naar ‘meer vrucht van geloof’.

v5 Hoop

Om even terug te gaan naar de basis, Paulus is de christenen in Rome aan het uitleggen over rechtvaardiging. Rechtvaardiging betekent recht voor God kunnen staan, wat wijst op redding. Door de hele brief heen maakt God duidelijk dat redding alleen door geloof in Jezus Christus is. Alleen Hij redt, alleen Jezus’ offer aan het kruis voor jouw zonde is wat redding brengt.

  • Geloof heeft altijd een doel, iets waar het op gericht is; reddend geloof heeft Jezus als doel, is op Jezus Christus gericht, zoals de Bijbel Hem omschrijft. Dat geloof is de basis, dat geloof is ook de reden dat God deze vruchten geeft. Je hoeft niks anders te ‘doen’ dan geloven in Jezus, dan krijg je deze vruchten als christen.